Let goed op bij schade aan uw camper!

Nino van Ingen is al ruim 15 jaar een vertrouwd gezicht bij ons. Ook daarvoor stond zijn werkzame leven in het teken van schadeherstel. Nino: “Ik durf wel te zeggen dat ik er alles vanaf weet. Ik heb vele trainingen doorlopen van Volkswagen, Karmann en binnenkort ga ik ook naar Westfalia. Zelf heb ik ook veel praktijkervaring opgedaan met plaatwerk, lassen, in- en uitbouw van interieurs, polyesterreparaties en ik kan spuiten. Daardoor kan ik snel zien of een camperschade perfect is gerepareerd. Dat is ook nodig want onze klanten koesteren hun camper en willen hem na een schade weer als nieuw hebben.”

Neem een gespecialiseerde camperverzekering, want het is prettig als uw verzekering bekend is met schadeherstel van campers.

Camper schadeherstel is specialistenwerk
Nino: ”Laatst wilde een verzekeringsexpert een linkerzijschade laten puntlassen, maar hij wist niet dat er isolatiemateriaal achter zit die dan vlam vat. De keuken moet er dan toch echt eerst uit. Het is maar een eenvoudig voorbeeld, maar daar zijn er vele van. Als je de camper door en door kent, en met name het woongedeelte, dan weet je wat je wel en niet moet doen bij schadeherstel. Wij kunnen bovendien een interieur veel sneller uitbouwen en weer plaatsen, en alles werkt dan ook weer. Ook veranderen er bij nieuwe modellen zaken zoals las- en lijmverbindingen die je echt moet kennen voor goed schadeherstel. Regelmatig worden wij gebeld door andere schadebedrijven die ons advies vragen omdat het voor hun geen dagelijks werk is.”

Ogenschijnlijk kleine schade, maar hoe zit het met de keuken?

Kleine camperschade met grote gevolgen
Kleine camperschade met grote gevolgen

Alléén originele onderdelen
“Als je werkt volgens de verplichte normen van Volkswagen en Westfalia dan weet je zeker dat het volgens het boekje gebeurt. En dat gebeurt bij ons dus ook. Met de juiste processen, apparatuur, lakken en uitsluitend originele onderdelen. Overigens zijn wij ook bij de Bovag aangesloten en volgen we ook hun richtlijnen.”

Geen administratieve rompslomp
“Schade is altijd vervelend en dan wil je er geen administratieve rompslomp bij. Bij een schademelding nemen wij die u volledig uit handen. We helpen u zo nodig met het juist invullen van het schadeformulier en nemen alle communicatie met de verzekering van u over. De rekening gaat ook direct naar de verzekeringsmaatschappij.”

Wat zijn de meest voorkomende schades?
“Achter- en zijschades komen het meeste voor. Mensen rijden soms schade met de achterklep open, raken een verdekt paaltje of draaien verkeerd een parkeergarage uit. Ik raad al onze klanten aan om zowel kleine als grote schades bij ons onder te brengen. Waarom zou u risico lopen bij een bedrijf met minder ervaring? Ook de afstand naar Amersfoort hoeft geen probleem te zijn, want we hebben daar een haal- en brengservice voor. Heeft u een verzekering met schadesturing, die u ‘verbiedt’ om het bij ons te laten doen? Neem contact met mij op, meestal is dat toch te regelen.”

Ook spotherstel en poetsen/reinigen
“Soms zie ik campers die met weinig kosten enorm zouden opknappen. Met reparaties zonder spuiten en krasherstel. Samen met een poetsbeurt en interieurreiniging voelt uw camper dan echt weer fris en nieuw aan en gaat u met extra plezier weer op pad.”

De tip van Nino?
“Twee tips ter besluit. Probeer elke schade aan uw camper bij ons onder te brengen, daar krijgt u nooit spijt van en is gunstig voor de restwaarde. De 2e tip is: neem een gespecialiseerde camperverzekering, want het is prettig als uw verzekering bekend is met schadeherstel van campers.”

Heeft u naar aanleiding van dit artikel vragen? Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om uw vragen te beantwoorden.

Het team van Campercentrum Nederland