DSG & TDI optimalisatie

Volkswagens moeten overal in de wereld presteren en daar is de afstelling van het motormanagement op ingesteld. Maar in West-Europa zijn de omstandigheden gunstig en is de brandstof van hoge kwaliteit. Daarom kan er met ‘finetuning’ winst worden behaald in de afstemming van inspuiting, nokkenaspositie, ontstekingstiming, luchtdruk en inspuitdruk van de motor. Het gevolg: meer vermogen en minder verbruik. Optimaliseren gaat vooral om een harmonieuze opbouw van het vermogen, bij een mooie motorloop. Ook dient de software van een automatische versnellingsbak of DSG te worden aangepast aan het nieuwe motormanagement. Al die zekerheden vindt u bij ons. Alle fabrieksgaranties blijven bovendien van kracht.

Prestaties na optimalisatie Volkswagen California

StandaardNa optimalisatie
T5 GP 2.0 TDI140 pk / 340 Nm175 pk / 400 Nm
T5 GP 2.0 TDI180 pk / 400 Nm220 pk / 485 Nm
T6 2.0 TDI102 pk / 250 Nm136 pk / 320 Nm
T6 2.0 TDI114 pk / 250 Nm140 pk / 320 Nm
T6 2.0 TDI150 pk / 340 Nm180 pk / 390 Nm
T6 2.0 TDI204 pk / 450 Nm235 pk / 505 Nm
T6 2.0 TSI204 pk / 350 Nm272 pk / 400 Nm

Rob en Beatrice

Lieten de motor en DSG van hun California 4MOTION DSG optimaliseren

Rob: “Het resultaat is fantastisch. Wij hadden het gevoel dat de motor met de standaard fabrieksinstellingen wat ‘geknepen’ was. Na de optimalisatie loopt deze zoveel smeuïger en het optrekken gaat veel vlotter. Ook inhalen gaat een stuk gemakkelijker, je vliegt er gewoon voorbij. Met dat extra vermogen heb je toch een stuk extra actieve veiligheid. We komen net terug van een trip naar Zuid-Duitsland en ook bergopwaarts heeft onze California geen enkele moeite om te accelereren. We genieten er echt van. En ik heb het gevoel dat hij nog zuiniger is ook. Kortom, ik kan het iedereen aanbevelen. Wat ik wel leuk zou vinden is als ze na de optimalisatie een uitdraai aan je meegeven, zodat je de verschillen in koppel en pk’s ook op papier kunt zien.”

Annoniem

“Door motoroptimalisatie rijdt mijn California natuurlijker”

“Ik ben zeer positief over zowel de optimalisatie van de motor als van de DSG-versnellingsbak. Het meeste merk ik van de DSG: die schakelt erg soepel en met name nu naar de meest logische versnelling, waarin de motor prettig loopt. Voorheen schakelde deze ook bij lage snelheden al snel op naar een voor mijn gevoel te hoge versnelling. De motor gaat dan wat ‘brommen’ en dat vond ik minder aangenaam. Nu gaat dat veel natuurlijker. Bovendien maakt de motor nu net wat meer toeren, waarmee ook de kans van dichtslibben van het roetfilter en vervuilen van de EGR-klep sterk verkleind wordt. Of het verbruik is verbeterd, heb ik nog niet gemeten. Het ging mij bij de optimalisatie vooral om een soepeler lopen van mijn California, niet zozeer om veel sneller te zijn. Ik ben een rustige rijder. Maar als je even gas geeft, merk je wel dat de California snel schakelt en er meteen vandoor gaat. Dat geeft toch extra comfort en veiligheid bij inhalen.”

Klaar terwijl u wacht

Maak een afspraak om uw California te tunen

Wilt u wachten op de optimalisatie? In onze showroom valt genoeg te ontdekken en is Wi-Fi voorhanden.